Większość właścicieli aut osobowych po uszkodzeniu silnika lub skrzyni biegów uważa, iż pojazd nadaję się wyłącznie na złom. Nie musimy zapominać, że w dzisiejszych czasach oba te części są częściami, jakie możemy zmienić w nieomal dowolnym warsztacie samochodowym. Jeśli zdecydujemy się na prywatną wymianę skrzyni, musimy zwrócić szczególną uwagę na kilka niezwykle znaczących szczegółów. Po pierwsze, gdzie taką skrzynię należy kupić.

Jeśli posiadamy starszy pojazd, nie będzie dla nas dochodowe kupno innowacyjnej skrzyni, ponieważ jej cena może niewiele się różnić od kompletnego auta. W szeregu przypadków w następstwie tego należałoby rozejrzeć się po okolicznych szrotach, inaczej sklepach z używanymi częściami automobilowymi – przetestuj też automatyczna skrzynia biegów mercedes. Przed wymianą powinniśmy się zabezpieczyć w istotną ilość przeróżnych kluczy nasadowych i oczkowych. Konieczny także ma okazję okazać się kanał. W co niektórych samochodach wymiana skrzyni biegów bez kanału nie jest dopuszczalna.

Na wymianę musimy poświęcić około dwóch dni. Jeśli posiadamy umiejętności równe doświadczonemu mechanikowi, czas ten będzie krótszy. Budowa skrzyni biegów jest dość karkołomna. W jej obudowie możemy odszukać trzy wały: sprzęgłowy, newralgiczny oraz pośredni. Moc silnika jest przekazywana na wałek sprzęgłowy, który przekazuję ją za pośrednictwem kół zębatych na wał pośredni. Na wale pośrednim i kluczowym znajdują się następne koła zębate, odpowiadające za zmianę biegów. Cały układ musi mieć odpowiednie smarowanie. Stosuje się do tego dobry olej przekładniowy. W starszych skrzyniach nieraz wolno było się spotkać z przełożeniem bezpośrednim. Będzie to wałek sprzęgłowy połączony z wałkiem głównym. Pomiędzy nimi nie następuje żadna zmiana prędkości pracy układu. Sporo osób zastanawia się także, czym jest nadbieg. Jest to mechanizm, który powoduje, iż szybkość wałka głównego jest pokaźniejsza niż sprzęgłowego. Zdarzają się skrzynie, w jakim miejscu występuje więcej niż jeden nadbieg. Są one wybitnie pożyteczne w samochodach, albowiem zapewniają długodystansową jazdę bez zmiany biegu i zminimalizowanie spalania samochodu. Ze względu na własną budowę kompletny mechanizm waży około 40 kg.

Podobne publikacje:

Dodaj komentarz