Kto funkcjonuje w agencjach marketingowych? Czy są to ludzie, którzy ukończyli jakieś szkoły kształcące w tej dyscyplinie? I tak, i nie. Posiadaczom agencji reklamowych przeważnie nie zależy tak w rzeczy samej na absolwencie jakiegokolwiek konkretnego kierunku. Ważne, by był kreatywny, pomysłowy i pracował z pasą. To naturalnie nie oznacza, że pracę w takiej agencji może znaleźć każdy. Pracodawcy z rozkoszą zatrudniają osoby, które ukończyły studia humanistyczne. Mile zauważani są absolwenci takich kierunków, jak filologia polska czy dziennikarstwo. Mogą oni wykonywać pracę jako copywriterzy, bo tworzenie konsekwentnych tekstów nie sprawia im większej trudności i z lekkością manewrują słowem. W agencjach można także spotkać np. grafików-zapaleńców, którzy pod żadnym pozorem nie przerwali informatyki, lecz są świetni w tym, co robią.

Jakakolwiek agencja reklamowa ma na ogół parę działów. Ich ilość zależy do wielkości firmy, w wielu przypadkach jednakże występuje w agencjach podział na: dział handlowy, dział kreacji, dział produkcji, dział promocji, dział strategii (analiz) itp. Dział pomysłowy to miejsce, w którym pracują ludzie pełni pomysłów. Kogo można tam spotkać? Na samym wierzchołku marketingowej hierarchii stoi dyrektor kreatywny. Jest to osoba nadzorująca cały proces kreacji, a także odpowiedzialna za całokształt powstającej strategii reklamowej. Jest koordynatorem zespołu mu podlegającego.

Pasuje też za to, by budżet przeznaczony na daną kampanię został adekwatnie spożytkowany – wypróbuj Cold mailing – Interim Sales. Podwładnym dyrektora pomysłowego jest dyrektor artystyczny. Postać ta absorbuje się uzgodnieniem przedsięwzięć pomysłowych, wszystkiego tego, co powiązane jest z artyzmem, sztuką podczas procesu powstawania reklamy. Art director (bo tak jest częściej, z angielska, zwany) nadzoruje też imprezy promocyjne połączone z produktem. W dziale pomysłowym spotkamy także bezsprzecznie copywriterów. Są to osoby odpowiedzialne za tworzenie sloganów marketingowych. Kooperują z art directorem i grafikami. Obszerne agencje reklamowe posiadają nawet kilkanaście takich zespołów kreatywnych, a są także takie, w jakich nie ma copywritera. Wiele zależy od potrzeb firmy.

Podobne publikacje: